Thursday, January 20, 2011

Päev 20...

...täna lugesin Delfit - suitsust ja suitsetamisest loobumise foorumi osa. Sõltumata sellest, et olen oma nipi mittesuitsetamiseks mingit viisi leidnud meeldib mulle siiski lugeda ka kaaskannatajate kogemusi ja emotsioone ja mõtteid ja eneseõigustusi. Üks asi mida ma täheldasin on see, et ootuspäraselt on sellised asjad nagu hüpnoos, nõelravi ja plaastrid ühtede poolt jumaldatud ja teiste poolt maha tehtud. Samas teisalt minu jaoks ootamatult on muidu skeptilised ja küünilised eestlased suhteliselt positiivset tagasiside andmas hoopis teistsugusele meetodile - Allen Carr. Ise ma ei kasuta ja ise ma ei ole selle esindaja - aga kui ma otsiks enda jaoks sobivat moodust, siis ma kindlasti prooviks seda. Ehk siis see oli minu input neile inimestel kes äkki kunagi mu blogi loevad.
Homme saab mahajätmisest 3 nädalat ja selle puhul teeksin väikese kokkuvõtte sellest mis siis tegelikult on need asjad mida ma olen kogenud füsioloogiliselt peale nn maha jätmist ja mis on need asjad, mis päris kindlasti ei võimalda teil suitsetamist maha jätta. Ma ei saa salata - olen proovinud maha jätta - viimati enne praegust korda tõsisemalt 2007 aastal - ja olen ebaõnnestunud:

Füsioloogia:
  • 2010 lõpul hakkasin oma suitsukogust vähendama - s.t paki asemel tõmbama päevas pool pakki. Mingeid erilisi kõrvalnähte mida mainida ei esinenud peale paari üksiku. Nimelt umbes 2 nädalat olin ma kergelt murest, sest higistasin rohkem kui tavaliselt. Noh mitte päris sea kombel, aga igasugused deodorandid ja higipulgad ei kestnud nii nagu tavaliselt. Aga mingi hetk, endalegi ootamatult, see kadus ja praeguseks ei tunne ma end enam tööpäeva keskpaigaks nagu haisukott.
  • Kerged köhatused käivad asja juurde - mida ma soovitan - kui köhite ja eritub röga, köhige see kohe mõnuga (aga viisakuse piires ja teistel mitte südant pahaks ajades :) välja. Sest välja tuleb see üks hetk niikuinii, lihtsalt välja köhides ei moodusta see teile kurku niipalju ülijälke klompe.
  • Nn vitsastatud tünni tunne - ma eeldan, et see oli seotud maha jätmisega - ehk siis sa tunned, et sul oleks ruumi hingata sügavamalt, aga sa ei suuda.
Lõksud:
  • Kui jätate maha, siis jätke maha, mitte ärge jätke maha väikeste mööndustega - stiilis et pidudel on suitsetamine lubatud.
  • Katsuge leida miskit positiivset, mis on seotud sellega, et olete suitsetamist maha jätmas, on see siis suitsudest üle jäänud raha paigutamine igakuiselt millessegi ilusasse või heasse; tervislikku vms mida olete alati tahtnud teha - päris hea tunne on.
  • Kui otsustate maha jätta, siis otsustage sellepärast, et teie seda tahate - see kui teie ema, naine, mees, isa, vend või sõber teile suitsetamist ette heidab - see ei ole piisav motivatsioon et lõpetada. Suitsetamise maha jätmiseks vajalik motivatsioon saab tulla ainult teist endist. Kui endal soovi ei ole, siis ärge end parem piinake. Siis tundubki, et suitsetamise maha jätmine on nii raske, olen 100x proovinud, niikuinii ma hakkama ei saa, seega suitsetan edasi. Ja see on nii vale. Kui ise tahta ja leida selles positiivset, siis ei ole see mahatjätmine nüüd nii hull miskit.
20 päev lõppemas, ja küüned endiselt täitsa terved ja seinad ka....

No comments:

Post a Comment