Tuesday, February 15, 2011

Lõpuks ometi...

... tundub, et pinged mu elus hakkavad vähemalt natukeseks taanduma, paljud muresid tekitavad asjaolud hakkavad taanduma ja mulle tundub, et suudan jälle siiralt rõõmustada ja mitte mingeid koledaid mõtteid mõlgutada...
Ja ka nende paari nädala jooksul, kus igapäevaselt erinevate asjade pärast muretsema olin sunnitud ja kus üks kole uudis tuli teise järgi - ei mõelnud ma kordagi, et ma tahaksin suitsu teha. Õigupoolest ei mõtle ma suitsetamisele eriti üldse, ei ole minu jaoks eriti suur number enam see, et ma ei suitseta. Aeg ajalt panen tähele mõnusaid väikeseid mittesuitsetamisega seotud detaile ja siis leian neist rõõmu. Näiteks nädalavahetusel käisin oma emaga kinos. Ema on suitsetaja. Ja ülimõnus oli vaadata filmi mõtlemata sellele kui palju parem oleks filmi vaadata kui samal ajal saaks suitsu teha, või ilma, et peaks mõtlema et saaks film juba läbi, tahaks ilgelt ühte suitsu. Väljudes kinost ootas meid 15 kraadine pakane - ja jõudes garaažini ma rõõmustasin, et juhhuuu saab sooja autosse, aga samal ajal ilmselt mu ema hüppas hinges rõõmust, et juhhuuu ongi sobivalt väikese tuulega koht, kus suitsu saab teha. Ja ta oli nõus garaaži ees suitsetama niikaua kui auto garaažist välja ajasin - s.o umbes 1 minut. Siis viskas ta koni ära ja istus autosse. Ma tõesti mõistan tema sellekohaseid valikuid, aga ma olen üliõnnelik, et mind need väikesed kuradid enam ei vaeva.
Ma kirjutasin, et ise ma ei mõtle enam oma mittesuitsetaja staatusele igapäevaselt ning et see, et olen mitte suitsetaja ei ole minu jaoks enam asi mida igapäevaselt märgata.
Samas ilmselt kõrvaltvaatajale miskitpidi tundub see väga erilise saavutusena, sest minu tuttavad on mult küsinud, et oi sa oled jätkanud mittesuitsetajana. Noh, eks ma tean ju väga hästi millise skepsisega suhtutakse uue aasta lubadustesse - olgu see siis tervislik toitumine, sportimine, kaalu langetamine või suitsetamise mahajätmine... aga tegelikult on ju esimene jaanuar lihtsalt kuupäev, samasugune nagu 17 mai või 25 oktoober... lihtsalt minu mahajätmise plaani jaoks oli see 01.01 sobivalt lähedal :)

No comments:

Post a Comment